TAG: Ultima carte citita

13:54 Irina 6 Comments

Circula in blogosfera un tag legat de lectura, Alina l-a facut si ea si am anuntat-o ca o sa-l preiau si eu partial. Adica o sa-l modific un pic,o sa vorbesc doar despre ultima carte citita "De ce barbatii se insoara cu scorpii" scrisa de Sherry Argov, despre ce citesc momentan si despre ce vreau sa citesc.

 
Am cumparat-o impreuna cu alte carti din aceiasi categorie, pentru ca eu am un obicei, la fiecare comanda iau carti dintr-o categorie sau numai de la un autor, cele care mi se pare mai interesante sau ma atrag in vreun fel anume(coperta,un citat, o parere despre carte)
Initial cand am frunzarit-o, dupa ce am deschis coletul, m-a amuzat foarte tare culoarea verde gandacel si titlul.Ma gandeam ca o sa ma amuz ce idei nastrusnice sau hazlii o sa citesc legate de idea enuntata.
Nu a fost asa, este o lectura usoara, cu unele sfaturi interesante.In principal imi place ca intr-un fel combate educatia veche data in familie sau unele mituri cum ca:

- femeia trebuie sa multumeasca barbatul in toate aspectele asa o va cere de sotie, va ramane cu ea pana la adanci batraneti si o va iubi maxim;
- sau ideea pe care inca am intalnit-o, precum ca daca gasesti un barbat sa te casatoresti esti cumva pusa la adapost pentru zile negre si tu ca femeie nu trebuie sa mai lucrezi la dezvoltarea ta pe toate planurile;
- ca sa te placa trebuie cumva sa te prefaci ca fiind femeia perfecta, sa nu mai ai pareri sau interese diferite;
- daca te oferi pe tava din prima si esti "priceputa in dormitor" se va indragosti iremediabil de tine;
- etc, etc;

Autoarea ia fiecare din aceste mosteniri familiale/mituri/idei si le combate explicandu-le pe larg.
Iti arata ca nu trebuie să ne reinventăm total şi să ne dăm viaţa peste cap ca să dovedim cuiva că ,,îl merităm” (aşa cum fac multe femei şi cum am fost, probabil, toate tentate să facem măcar o dată în viaţă).Tot ce facem, trebuie sa facem pentru că ne place noua şi ne reprezintă şi micile noastre bucurii sa nu le dam de dragul nimănui, pentru că ar însemna că dam o parte din noi.Există femei care renunţă la tot ceea ce sunt de dragul cuiva şi adoptă, brusc, toate plăcerile şi obiceiurile iubitului, doar ca să-l convingă cât de bine se potrivesc ei doi, e ca si cum i-ar spune că "acum nu sunt destul de bună pentru tine”.
De asemenea te invata sa te respecti pe tine ca femeie pe toate planuri, descriind situatii si rezolvarea lor.Imi place ca ne explica cum gandesc barbatii si nu ii incadreaza in vreo categorie, nu ii catalogheaza in vreun sens rau.
Autoare imparte femeile in doua categorii;
 - "scorpii" - femeile care se respecta, stiu ce vor de la viata si care nu cedeaza in fata barbatilor devenind cumva "papusile lor" doar pentru ca acestia le pacalesc ca le vor lua de sotii;
 - "celelalte femei" care stresate de varsta, de familie, de societate, de dorinta de a-si gasi jumatatea care sa-i fie alaturi "pana la adanci batraneti" devin "un pres" in fata barbatilor care sunt mult mai cerebrali sau in unele situatii nu sunt decat niste copii mai mari care profita de slabiciunile lor;

Ma opresc aici, deja cred ca am dezvaluit cam multe dar recomand aceasta carte femeilor care vor sa inteleaga mai mult despre cei care ne sunt/devin parteneri, barbatii, dar si femeilor care vor sa invete sa se respecte mai mult pe sine.

Momentan citesc o carte a Dianei-Florina Cosmin, care este redactor-şef al Forbes Life, redactor la revista Forbes România şi colaborează la ediţia românească a Cosmopolitan, unde semnează rubrica „Sex and The Single Girl”, o tipa dulce, inteligenta care scrie foarte frumos.

Pe lista mea de lecturi din viitorul apropiat se gasesc doua carti pe care ma voi ambitiona sa le citesc pentru ca le am de ceva timp si nu le-am deschis( rusine Irina esti o fetita reaaa :):
   - Lorelei - Ionel Teodoreanu
   - Shantaram - Gregory David Roberts

 Voi ce carti intentionati sa cititi sau cititi in momentul de fata?
Dau si eu tag-ul mai departe insa fara a nominaliza vreo persoana anume ci vorba lui Alina "tot blogroll-ul" :P, cineva vrea sa preia acest tag sa se simta liber sa o faca :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...