De-as avea un sot cat o musca....

15:48 Irina 30 Comments

Dupa cum v-am promis intr-o postare anterioara, iata ca revin cu recenzia la prima carte din cele doua primite cu ocazia Campaniei vALLuntar si anume "De-as avea un sot cat o musca..." scrisa de Hatice Meryem.
M-am amuzat tare cand am primit coletul, nu am fost atenta si nu stiam ca este asa subtire(104 pagini), perfecta insa pentru lectura in drum spre munca.
Rasfoind cartea am observat ca este alcatuita din mai multe povestioare scurte, 31 la numar, care iti trezesc sentimente contradictorii pe masura ce le parcurgi.
Titlul "De-as avea un sot cat o musca.." este explicat de la inceput, si cu aceasta fraza autoare incepe sa teasa fiecare poveste.
Punctul de plecare este sotul si in functie de el evolueaza ipotetica poveste a casniciei femeii. Sunt prezentate personaje pestrite, din toate clasele sociale ale Turciei din a doua jumatate a secolului trecut.
Autoarea prezinta in detaliu casnicia femeii cu un betiv, un dulgher, un portar, un om chipes, s.a.m.d astfel incat te determina sa dai frau liber imaginatiei si sa traiesti odata cu eroina.Textul desi scurt isi atinge scopul, acela de a sensibiliza cititorul.
Cartea este construita in jurul realitatii crude a constrangerii femeii de a avea un sot, nu de multe ori femeile ajungand la ideea ca orice sot e mai bun decat nici un sot. Cred ca Hatice prin aceasta idee nu s-a rezumat doar la destinul turcoaicelor, ci la destinul multor femei din societatea noastra si poate chiar si al ei pana la un anumit punct.  
Ca si concluzie va indemn sa cititi aceasta carte si sa va lasati incantati de povestile deosebite tesute de autoare.
Acest articol face parte din campania vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.
Pentru o recenzie şi 15 comentarii, bloggerul primeşte un copac pe care îl va planta într-un loc ales de el. Eu am ales ca echipa Grupului Editorial ALL sa planteze copacei in locul meu, in Bucuresti, într-un loc ales de ROMSILVA.
Ce ziceti ma ajutati cu comentarii sa plantam cat mai multi copacei?  :)
 
Va pup cu drag,
Irihoney
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...